torsdag 30 december 2010

Filmfestival



Jag har sett många filmer i mitt liv, men säkert inte lika många som någon annan.
Jag gillar tydligen Pippi på rymmen, Dumbo, Bewitched med Nicole Kidman och 500 days of Summer, även om den sistnämnda fick mig på obehagligt humör.
Coco före Chanel såg jag med ett öga, även om jag faktiskt tyckte att den var fin. Amelie (med samma vackra Audrey Tautou) är nog en av de bästa filmerna jag sett. Detsamma med Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Fast jag gillar egentligen inte Kirsten Dunst.
I Am Legend skrämde mig mer än någon annan film. Scream är underhållande och läskig på samma gång, kan det bli bättre?

What is your favourite (scary) movie?

2 kommentarer:

k sa...

The Shining. Fy så läskig den är. Och sen är jag inte mycket för skräckfilm. Jag tycker att det blir läskigt nog med psykologiska thrillers som t ex Rosemary's baby.

Anonym sa...

Önskar er ett riktigt gott nytt år! Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails