måndag 23 november 2009

Montmartre i mitt hjärta


Packade upp en låda häromdagen med VHS-filmer, och kom över några gamla favoriter. Amelie har jag på DVD, men har inte sett den på minst tre år. Jag brukade alltid se den när jag var bakfull, för den gav mig en stämning som ingen annan film kan.
Några filmer verkar det inte som om de finns på DVD här i Norge, och heller inte i Sverige. Tråkigt nog. Jag klarar mig utan undertexter, men eftersom vi alltid ser film när Emil sover så måste vi ha ganska lågt ljud, och då är texterna bra så man slipper sitta på helspänn hela tiden.
Klart att vi kan ha lagom högt när vi ser film, vi trippar inte på tå bara för att sonen lagt sig, men ibland är det jävligt lågt ljud i vissa scener, och när jag ser film så har jag ingen lust att sitta med fjärrkontrollen och trycka. Det sparar jag till zappningen av tv-kanaler.
Av alla 50 filmer jag hade, så valde Emil ut tre filmer att leka med. Amelie är en av dem.
Och för de som väljer att läsa min blogg, så kommer de andra två filmerna också upp här. Man måste ju ha ett dragplåster till sin blogg. Eller hur?

2 kommentarer:

Ivana sa...

Vilket härligt foto, jag har redan fastnat för den här bloggen! :)

frida sa...

ih bästa filmen någonsin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails