tisdag 14 juni 2011

Lycka


Man tar bara studenten en gång.
Själv så skulle jag vilja göra det igen. Att vara fotograf på en "event" alltså. Jag är alltför osäker på mig själv, så jag satsar alltid på inställningen Av på min simpla Canon, för att få så mycket ljus in i bilden som möjligt. Nästan alla bilder blir dåliga, men några tycker jag själv att jag har lyckats med. Denna bild ser jag massor av fel med, som till exempel den avkapade handen, men jag verkar aldrig lära mig av mina misstag.
Tur att min syster är så vacker att man skiter i kompositionen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja hejja oss! Nu kör vi. Och jag tycker att du tar underbara bilder. Kram

Camilla sa...

Men du tar så vackra bilder, jag är för dålig för att tala om det för dig.

Bilderna på din syster är hur underbara som helst!! :)

Fröken K sa...

Tack! Det värmer så mycket! <3

k sa...

Fantastisk bild! Så mycket liv och glöd (trots det svart-vita - eller kanske pga?)!

Matilda [myphoto.blogg.se] sa...

Jag tycker inte du ska tvivla på dig själv, det är nog det värsta du kan göra när du är en fotograf (som dessutom är jätteduktig!). Den avkapade handen störde mig inte och jag märkte den inte förrän du påpekade det. Det första (och enda) jag såg i bilden var glädjen, glädjen över att ta studenten. Det är känslan som är viktig, och det är den du ska bevara som fotograf, du ska inte tänka på en massa tekniska omständigheter. Vill du ha full kontroll så är det bara att öva, öva och öva som gäller när det handlar om manuella inställningar på kameran. Du vänjer dig ganska snabbt :) Skapa din egen stil när det gäller foto, för du är verkligen grym och det ska du ta vara på!! :) Teknikaliteter kan vem som helst lära sig, men det riktiga foto-ögat har inte alla!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails