torsdag 28 oktober 2010

Pippifeber




När sonen (och jag) varit sjuk så har Pippi Långstrump gått varm i DVD-spelaren. Han har suttit som förstenad och sett Pippi rymma med Tommy och Annika, när de flugit som örnar med bilen och åkt ovanpå ett tåg och blivit smutsiga. Han säger vov vov till den lilla räven som filmas, och nam nam när han ser kåldolmarna i fönstret som Annika vill ha.
Pippi är alldeles speciellt bra. Hon är verkligen snäll när hon lämnar kvar godiset i fängelset ifall andra barn kanske kommer och är sugna. Hon är också ganska smart när hon läxar upp syskonen i att de faktiskt finns folk i hela världen som inte har några pengar, när de frågar varför hon inte tagit med några guldpengar.

Men det bästa är nog när Pippi ska dansa på lina. Alla som inte betalar måste blunda. Hon basunerar stolt ut:

Världsberömd i hela Sverige.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Här hemma går Pippa på de sju haven varm.. Ville säger HAHA! precis som piraterna i filmen.. :p

Fröken K sa...

Haha, så roligt. Jag måste köpa flera så jag inte blir tokig på den ena filmen. Kan den helt utantill nu. :)

Camilla sa...

Jisses, jag var nog väldigt trött igår. Det ska stå Pippi, inte Pippa ;-)

Jag kan de flesta filmer utantill för Ville vill se en film flera gånger på raken... Tillslut stänger man av :p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails