tisdag 28 december 2010

Efter julen kommer antiklimax


Jag fick en knäpp och orkade ärligt talat inte slutföra utmaningen. När jag bloggar för att jag måste, så smällde bromsen automatiskt på och det blev bara jobbigt att vandra mot datorn och alla utmaningar jag var tvungen att spy ut tråkig information om.
Jag har firat jul som alla andra. Detta år firades i Säfsen med min familj. Vi hade på oss mysbyxor, åkte pulka och åt entrecôte till julmiddag. Opretentiöst.
Jag fick julklappar. De pratar vi om en annan dag. Just nu ska jag bara njuta av att att jag kände för att blogga och att jag jobbar reducerad tid på jobbet under mellandagarna. Vilket liv man skulle leva om man jobbade 9-15.

Fotografiet nedan visar vägen från Norge till Sverige strax före jul. Vi kunde inte förvänta oss något mindre än fantastiska dagar.



2 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken härlig jul ni har haft!

Man har kommit ifrån festandet och alla vi känner har barn så jag vet inte hur det blir.

Antingen så bjuder vi in oss hos ett annat par som har barn eller så blir det en mysmiddag hemma. Med barnen hos svärföräldrarna.

Jag skriver inläggen i förväg när jag har tid och lust med bloggandet, ganska skönt att bara publicera dem sen :) Men man ska inte göra det till ett måste, då tappar man lusten helt..

Kram till dig!

Camilla sa...

Det är faktiskt ett av Johannahs monster, Gunnar. Vi hade kvar illrarna tills Ville var 7 månader. Saknar dom jättemycket...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails