söndag 28 november 2010

Dag 09 – Min tro


Jag är döpt och konfirmerad. Döpt för att jag ville få vatten på huvudet som min lillasyster, konfirmerad för att jag var nyfiken på kristendomen.
Jag har nog gått i kyrkan i genomsnitt lika många gånger som de flesta svenskar som inte praktiserar kristendomen.
När det gäller andra religioner (vilket inte är temat) så känner jag mig inte hemma i någon av dem. Jag har min egen lilla tro.
Jag läste kvällsbön när jag var yngre. Jag ville tro att ju längre jag höll händerna knäppta desto större chans var det att någon hörde mig. Det jag bad om mest av var att bli smal, och slippa magsjuka. Den som tar emot alla böner har inte hört på en av dem, men jag är nöjd så länge jag blir magsjuk vart tionde år.
Häromnatten vaknade jag av att jag var bortdomnad i händerna. De låg knäppta intill bröstet.
Jag läser fortfarande barnens kvällsbön ibland. Min tro är att om man vill något riktigt hårt, så går det kanske i uppfyllelse. Oavsett om det är Gud eller du själv som lyssnar.

Utmaning.
Utmaning dag 01.
Utmaning dag 02.
Utmaning dag 03.
Utmaning dag 04.
Utmaning dag 05.
Utmaning dag 06.
Utmaning dag 07.
Utmaning dag 08.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag önskar er en härlig första advent och en härlig väntan på julafton. Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails