måndag 22 november 2010

Dag 03 – Mina föräldrar


Mina föräldrar är skilda. De separerade när jag var ungefär tre år, av samma orsak som många separerar sig. Orden mamma och pappa fungerar inte i samma mening för mig. Jag kan heller inte säga farmor och farfar utan att behöva tänka innan jag talar.
Min mamma jobbar med hemliga saker och gillar att träna och äta god mat. Min pappa äger en däckfirma, gillar inte att sjunga inför andra och älskar djur (fast i hemlighet). De har inte så mycket kontakt med varandra, även om det inte skiljer mer än någon kilometer mellan deras hus. Jag antar att det är så de vill ha det, och det är ju så det är mellan människor som inte har något gemensamt mer än ett utfluget barn.
Att vara skilsmässobarn kan vara svårt. För mig var det egentligen bara svårt när jag hörde sirener. Jag mådde fysiskt illa när jag var hos mamma och hörde ambulansen, för då undrade jag om det var pappa som inte var frisk. Samma sak när jag var hos min far, när sirenen tjöt ville jag bara springa hem till mamma och se om hon fortfarande var hemma och inte på sjukhuset.
Mina föräldrar har alltid ställt upp för mig, de har kämpat för att jag ska få ha det så bra som jag har det idag.

Tack mamma.
Tack pappa.

Utmaningen.
Utmaningen dag 01.
Utmaningen dag 02.

2 kommentarer:

Vanilla sa...

Fint skrivet om dina föräldrar! Och vacker bild! :-)

Kramar

Anonym sa...

Lilla gumman, det är lätt att älska dig. Tusen kramar mamma

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails