fredag 26 november 2010

Dag 07 – Min bästa vän


Jag har fina vänner. De ligger mig varmt om hjärtat. Det är inte många, utan några speciellt utvalda just för mig. Det är som om någon bestämde att just dessa människor ska bli vänner till just den här flickan, för hon behöver precis just dem.
Jag har aldrig haft någon bästa vän. Jag har haft flera.
Men om jag måste välja någon så blir det faktiskt min sambo. Han vet allt om mig, alla mina brister och fel. Han vet precis vad som får mig att skratta, han vet vad som piggar upp mig och han vet vilka knappar man ska trycka på för att få en positiv eller negativ reaktion. Han lyssnar, han pratar, han ger och han tar. Det tycker jag är en bra egenskap som en bästa vän ska ha, och han passar in perfekt.
Han gör allt för mig, och jag gör allt för honom, i den bemärkelse att vi älskar varandra. Men jag tycker att man kan vara bästa vänner för det.


Utmaning.
Utmaning dag 01.
Utmaning dag 02.
Utmaning dag 03.
Utmaning dag 04.
Utmaning dag 05.
Utmaning dag 06.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails