torsdag 25 november 2010

Dag 06 – Min dag


Min dag börjar som alla andra dagar i en arbetsvecka. Jag vaknar kl 06:00, smyger upp utan att väcka barnet klockan 06:45. Morgontvätt, hitta kläder, smink och borsta tänder. När sonens matbox ska stoppas full med mandariner, varm mat och smörgås så vaknar han och ropar "mamma". Jag hoppar ner i sängen och myser lite innan blöj- och klädombyte sker. Full fart ur lägenheten, lämna på dagis och få en yoghurtpuss. På bussen läser jag en fototidning och drömmer mig bort bland solskensdagar och reflexskärmar. På jobbet är det full fart fram till lunch, som intas med gamla kollegor i kantinen. Upp och jobba som en tok fram till kl 16:00 då det är allmöte för hela huset. Två bitar pizza ramlar ner i magen och hjärnan koncentrerar sig på att lyssna på vad som sägs.
Efter mötet jobbar jag lite till och irrar sedan mot bussen kl 17:30 som aldrig vill komma. Läsa lite med fototidning, drömma lite mer. Hemma inspekterar jag nya brandalarmet som installerats och inser att jag måste vara hemma kl 08:00 imorgon för information om hur man stänger av larmet. Puss puss på både sambo och barn.
Jag fixar snabbt ihop ett julkort som jag beställer 20 st av, nu ska här skickas julkort!
Pussar sonen godnatt vid 19:10 och ger mig iväg på träning. Väl framme i ombytesrummet inser jag att jag glömt att packa ner astmasprayen. Jag förbannar mig själv och går två kilometer raskt på löpbandet. Vilken katastrof! Motion blandat med kall/varm/kall/varm luft gör mina lungor små som kissekattlungor. Jag släpar mig uppför backen efter att jag frustat mig fram bland alla nakna damer, och inser att jag måste svälja stoltheten och ta trikken (spårvagnen) hem - en enda sketen hållplats.
Hemma äter jag ris med svinfile, sambal oelek och mango chutney och försöker komma på vad jag har gjort under dagen genom att skriva ett blogginlägg.


Utmaning.
Utmaning dag 01.
Utmaning dag 02.
Utmaning dag 03.
Utmaning dag 04.
Utmaning dag 05.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails