söndag 13 september 2009

Le list


Nu har listan förkortats en hel del. Jag skrev om den för några dagar sedan, men jag skrev aldrig om hur mycket jag älskar att göra listor. Jag läser en blogg som Beckymams skriver, och hon älskar också listor. Jag gör listor för vad som ska städas, vilken mat som ska handlas (fast det gör nog många), vad jag önskar mig i present (haha, så barnslig jag är), vad andra borde få i present. Jag kan göra en lista på vad jag gör listor av. Så listtokig är jag.
Men jag har planterat en avokadoplanta nu. Den står på min lilla byrå som jag så gärna vill måla om, tillsammans med IKEA-ljusstaken som jag tyckte passade så bra in i mitt hem utan att se för mycket IKEA ut, och ett kort på min minsta syster. Det har inte hänt någonting ännu, men jag tittar på den varje dag, och funderar skarpt på att börja prata med den, som man ska göra med sina plantor.

Men det är några brännande saker kvar på listan som jag vet att jag inte kommer hinna ordna denna månad, och vissa saker måste jag faktiskt inte ordna i september. Men jag tar med dem i alla fall, så påminns jag om det varje gång jag bloggar, och kan på så sätt inte glömma dem.

Det var egentligen något helt annat jag skulle blogga om, men jag glömde bort det.
Hah... Lustigt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails