onsdag 9 september 2009

Bocka av


Här kommer ett ytterst personligt inlägg från fröken K. Jag ska skriva upp allt som ska göras i september månad, och på så sätt få lite extra press på mig att verkligen göra det. Vissa saker måste göras, andra har jag legat back med någon månad eller två. Jag har ju faktiskt hållit min son vid liv i drygt sex månader, då borde jag ju klara av att bli lite mer ansvarstagande.
Well, here it goes.

Ordna kostym till sambo.
Köpa skor till fröken K.
Slingning av hår till fröken K.
Klippning av sambos hår.
Vad ska sonen ha på sig på bröllopet?

Så kommer det en alldeles för privat sak, som jag inte kan skriva här. Men jag ordnar det ändå.
Skriva tal.
Peela kroppen.
Beställa smink från internet. Tips kommer efter att jag provat det själv.

Avbeställa Bolig Pluss.
Kolla vart man kan köpa taklökar.
Plantera avokadokärna.
Arkivera papper.
Packa fler lådor.
Hitta fler lägenheter att gå på visning i.
Gå med betygen till högskolan (kan göras när vi bor i Oslo).
Ringa ambassaden angående min son.
Rensa och kasta ogräs.
Köpa mer vin och sprit och fylla barskåpet.
Sätta in 1000 kr till min son.
Skicka alla brev.
Bränna nya skivor till bilen.
Baka till nästa mammaträff.
Installera skrivaren och eventuellt hitta bläckpatron.
Kasta gamla kläder och handdukar.


Det finns nog fler saker, men jag kom inte på något mer under den halvtimmen som min son satt i sin hoppgunga och tittade på mamma som frenetiskt skrev.
Så, pusha mig nu. På ett snällt sätt, annars tror jag att jag backar. Det brukar jag göra. Dumma mig. Jag kanske borde skriva upp att jag ska köpa en ny hjärna också.

2 kommentarer:

beckymams sa...

Når e bryllupe da?

Før dåpen t Eline gjor æg d samme som dæg, la ut to-do lista mi på bloggen, for DA MÅTT æg jo få gjort ting. Dessuten e æg stooor fan av lista. Man sjer framgangen så my bedre da ;)

Fröken K sa...

Bryllupet er 19 september. Neste lørdag.

Hehe, det er en smart løsning da. Jeg har allerede gjort noen av oppgavene.
Jeg elsker lister. Har lister over hele huset jeg. :)
Det beste er å stryke noe, då føler man sig på topp.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails