onsdag 29 juli 2009

Persea americana

Jag var nyss och vägde Emil på BVC, för att se om han gått upp något i vikt. Han har växt 1,5 cm på två veckor och gått upp 230 g. Det var helt ok, enligt barnmorskan. Men jag frågade ändå om det fanns något annat jag kunde ge honom, istället för bara potatis och morot. Hon föreslog avocado, världens godaste stenfrukt. Jag är lite allergisk mot den, men äter den ändå, för jag skulle inte klara mig utan den i alla sallader jag gör.

Hittade en jätterolig video där det visas hur man planterar en avocado - det ska jag göra när jag får mer energi.

2 kommentarer:

ellinor sa...

på min lista över saker att göra har det sedan flera månader stått: plantera avokadokärna. nu tror jag du gav mig motivation att faktiskt göra.

Fröken K sa...

Berätta gärna hur det går med plantan då. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails