lördag 12 september 2009

Besökare


Det verkar som om de flesta som kommer in på min blogg genom att googla ord och sedan klicka på min länk, är sådana som söker på ordet smisk. Jag skrev om aga för några år sedan, men det var ju inte i den meningen att jag tänder på det.
De andra som av en slump kommer in på min blogg är de som söker på orden Sverige vs Norge. Vi har ju alltid haft en slags hatkärlek till grannlandet, och det är väl folk som vill veta vilket av länderna som är bäst. Borde jag veta det då, kanske? Som har bott i bägge?
Svenskar är mer serviceinriktade, norrmännen är trevligare privat. Sverige ligger inte lika högt på listan som Norge gör när det gäller ekonomi, det finns ju en oljefond, och fisket går väl relativt bra här. Men Sverige behöver inga vägtullar som ska betala för vägarna. I Norge betalar man olika skatt, och om jag inte misstar mig så gör man det i Sverige också, men inte beroende på var man bor, utan beroende på hur mycket man tjänar.
Så, var ska man bo då? Sverige eller Norge?
Det är nog upp till var och en. Jag trivs jättebra här i Norge, men ibland längtar jag tillbaka till Sverige och "svenskheten". Landet lagom.

1 kommentar:

Linis sa...

Sverige saknar dig, och din underbara familj!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails