lördag 16 januari 2010

Men jag har ju gått vidare


Nu har jag i två nätter drömt om mina ex. Igen! Det påverkar mig ganska markant, mer än jag vill tro, och jag går runt med en lustig känsla resten av dagen. Det är frustrerande att inte kunna bestämma över sina egna drömmar, och dessa "expojkvändrömmar" börjar så smått likna mardrömmar. Under dagen det vill säga.
Jag är en ganska analyserande person, har svårt för att glömma gamla samtal som har gått djupt inpå mig, och överanalyserar gärna, men utan att jag vill det förstås.
Den första frågan jag ställer mig efter att jag vaknat från en sådan dröm är: Hur hade mitt liv sett ut om jag hade stannat kvar i det förhållandet?
Jag ser på min sambo och son och konstaterar att jag inte kan bli lyckligare än detta, men någonstans långt inne i mig så sitter frågetecknet kvar, och det går inte att räta ut.
Hur hade mitt liv sett ut om jag stannat i förhållandet med min första förälskelse, han som studerar till läkare? Hur hade det blivit om jag lyckats hålla kvar den man som idag är i Kosovo och dokumentärfilmar? Eller han som ägt en sushibar? Eller han som jag inte har en aning om vad han gör? Eller Mikael Persbrandt look-a-liken som valde innebandyn framför mig (vilket jag skäms över)?
Det är juvenila tankar, jag känner mig alldeles barnslig som går i dessa tankar, även om jag aldrig haft en tanke på att lämna min nuvarande. Det är ju han jag ska spendera resten av mitt liv med, och förhoppningsvis dö med.
Det är tur att jag har ett ex kvar som det går att prata med, även om vi pratas vid ytterst sällan.


Tillbaka till verkligheten. Jag har ju allt jag drömt om.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch va jobbigt! Jag drömmer mycket om mina ex när jag var med barn. Och visst sitter de kvar. Nu tänker jag mycket på hur de hade varit om jag och mitt ex inte hade separerat och eftersom jag umgås mycket med mitt andra ex undrar jag vad som hade häng om vi inte gjorde slut. Kram

Fröken Blund sa...

men det där är ju ditt liv. och livet är ju en enda lång undran ibland;)
Jag brukar oxå drömma om knasiga saker. och sen verkligen KÄNNA drömmen efteråt.
Häromveckan drömde jag om min mans bror. som jag förörvirgt inte hyser speciellt varma känslor för. Vi hade ett förhållande.
och när vi träffades efter den drömmen så var det URJOBBIGT: helt generande...hahahaha...
drömmar är heeeelt cocobananas om du frågar mig. och ska INTE analyseras så noga, hahaha.

Therese sa...

Ha, jag drömmer också lustiga drömmar om mitt ex, barnens pappa...det är hans ansikte i drömmarna i min nuvarande makes kropp...hur knäppt är inte detta och jag lovar att jag absolut inte vill ha honom tillbaka. men som kloka Fröken Blund säger man ska inte analysera så noga vilket dock är svårt att göra!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails