tisdag 19 januari 2010

Mer ljus


Syster trött på kameran

Det är ganska tydligt att jag behöver ett ljuskänsligare objektiv för att kunna nå mina drömmars mål om en bra bild. Tyvärr så är det inte det enda som krävs. Jag sitter ofta och ser på mina fotografier och försöker komma på vad det är som fattas, vad som eventuellt ska tas bort eller hur jag skulle kunnat gjort det annorlunda. Många bilder är tagna i ögonblicket (vilket jag älskar hos andra fotografer) och jag planerar inte porträttfoton ännu. Visst, min svägerska eller syster poserar friskt, och jag tycker det ser jättebra ut, men det blir ändå inga wow-bilder. Det ska klargöras att jag bara fotograferat dem ett par gånger och alltid bara för skojs skull, om jag blir allvarlig så känns det mycket tyngre helt plötsligt, och då blir nog inte bilderna bra alls.
Men nu börjar jag tycka att jag måste komma någon vart. Jag ska därför sitta och googla lite vinklar och poseringar, för att se om det kommer några idéer till mig. Dessutom har jag ju ingenting att fotografera. Jag ser inte sådant, vilket jag MÅSTE lära mig, om jag ska komma vidare. Jag är så otroligt trött på att bara ha bilder på min son, för jag vill inte lägga upp hur mycket fotografier som helst på honom. Men jag har inga andra att redigera och lägga upp här, och jag vill ha med ett foto i varje inlägg. Fotografierna är ju det viktigaste i denna blogg, det är väl ingen som läser inläggen. Haha.

Jag ska spara pengar till en fotokurs. Men först måste min son få en ny overall och min sambo behöver vinterskor. Jag behöver en helt ny garderob, för jag fick tydligen jobbet i optikerbutiken. Ska jag vara glad nu?
Wii.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser varenda ord du skriver!!

Jag känner precis som du. De är verkligen tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra. Det hade varit jätte kul att träffa dig. Jag känner ofta igen mig i dina blogginlägg och tror att vi har mycket gemensamt. Förstår att du inte kan skriva ut precis vad du vill i bloggen. De var anledningen till att jag tog bort min gamla och skapade en helt anonym. Nu kan jag slänga ur mig precis vad som helst.

Kram

Therese sa...

Jag länkar dig på min blogg om det är ok, även om det är en stor generationsskillnad mellan oss känns du helt igen!

Jennifer och Linnéa / Sweetnothing sa...

svar: Åh, men tack så himla mycket!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails