onsdag 13 januari 2010

Tänk om


Jag känner att jag måste vara övertydlig när jag skriver blogginlägg så att den (dem?) som läser detta (samt andra inlägg) verkligen inte missförstår mig.
Jag har aldrig varit med om varmare, starkare och mer intensiv kärlek när det gäller kärleken till min son. Jag gör allt för honom och jag skulle inte kunna leva en dag till på jorden om han inte fanns kvar.
Men... Det finns alltid ett men.
Jag önskar innerligt att jag hade tagit vara på min tid som fri kvinna utan barn innan jag klämde fram min gosse. Det finns så många idétankar som far i mitt huvud nu, så mycket jag önskar att jag gjort innan jag fick barn. Nu är det svårt att vara impulsiv (även om jag måste medge att jag var rätt impulsiv innan, det var mest bara småsaker dock) och bara göra något för att man kan eller tycker att det är kul.
Vilken tur att jag har min blogg så jag får lufta lite idéer. Om det finns någon som läser detta som skulle vilja göra slag i saken så tveka inte att kontakta mig, jag behöver en lagkamrat eller två.
Tänk att kunna ha maskerader lite hipp som happ, istället för förfester som man längtar tillbaka till när man tagit ett glas vin för mycket på krogen och bara längtar hem till sängen med en mils snö att pulsa hem i efteråt. Så roligt att dokumentera det och skratta gott åt det efteråt. Haha, tänk att jag kunde klä ut mig till Elvis/Marilyn Monroe/Einstein/Sylvester och ha så roligt åt det efteråt.
Vad med att skicka presenter till varandra? Att ta 100 kr och köpa något roligt till en vän och skicka det och vänta på något fint tillbaka. Något som man förmodligen aldrig skulle köpa själv. Nej, jag har aldrig varit med på julklappsbyte.
Att inleda ett projekt hade varit spännande. Detta år lär vi oss breakdance, nästa gång blir det drejning och glasblåsning. Att ha något att sträva efter, att se fram emot.

Arbeta som volontär då? Kanske besöka ett asylmottag och lära dem språket för att de lättare ska kunna komma ut på arbetsmarknaden så att om 30 år så är invandringen ett varmt välkomnande?
Filma en dokumentär? Skriva en bok? Resa dit tärningarna visar? Skotta snö med sked?!? Aaah!
Alla de andra idéerna som jag hade för några minuter sedan försvann. Jag förstår inte att jag har ett sådant kort minne nuförtiden.


Jag ska fokusera på studier, jag ska inte sväva ut. Suck.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails