måndag 19 februari 2007

Spring

Det märks att det är vår snart. Jag kan alltid känna dofter i luften när vårregnet kommer. Det luktar regn, men på ett speciellt sätt.
Här i Oslo är det massa snö kvar, gegga och kalla nätter. Dagarna är inte speciellt varma heller, andedräkterna syns fortfarande. Ändå tror jag folk börjar förstå att det snart ska bli sommar. Det är inte så långt kvar.
På vägen till och från jobbet lyssnade jag på fin musik som gör mig glad. Genast blev allt lite lättare, och huvudet kändes inte så tungt längre. Dessutom förälskar jag mig i alla. En vacker flicka på bussen fick mig att bli varm i några timmar. Fast jag är inte lesbisk. Inte ens bi.
Jag drömmer om massa ex nuförtiden, och när jag vaknar så är jag kär i dem igen. Turligt nog är det flyktiga, påhittade förälskelser som bara finns i min hjärna och inte i mitt hjärta.

Spring ut i parkerna med snöskyffel och få bort all snön. Lyssna på Mikas fina låt Grace Kelly och dansa och rulla er på gräsmattan.

Jag måste hinna vara lycklig idag, för imorgon ska det röntgas hjärna.

2 kommentarer:

Shadow sa...

Vårkänslor? Det är bara att dra på dig sandaletterna och hoppa hage mellan snöhögarna. Good luck hos hjärndoktorn!

Fröken K sa...

shadow - tack!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails