fredag 1 oktober 2010

Frio


Det börjar bli kallt nu. Så kallt att min nästipp är röd när jag befinner mig inomhus innanför hemmets väggar. Fötterna känns som kalla isklumpar och de stackars blommorna fryser.

Idag var första dagen på mitt nya jobb. Jag har jobbat på samma jobb förut, men då var jag vikarie. Efter det korta vikariatet behövdes inte mina tjänster mer och jag flyttade till en annan avdelning i drygt ett halvår innan jag fick komma tillbaka igen. Denna gång i en fast tjänst. Både jag och sambo (och väninna - GRATTIS) hade vår första dag som fast anställd. Detta firar vi med öl (Coca Cola för min del, det är min last), chips och soffhäng utan att ha städat i minst en timme. Sonen sover gott med vetskap om at det finns två föräldrar som älskar honom till världens ände och ännu mer. Ibland är livet bra. Ibland mindre bra. Men det ska vi inte tala om idag.

Jag är dålig på att skriva intressanta blogginlägg. Vad ska jag skriva om?

2 kommentarer:

C sa...

Det är skönt att man kan ha lite flyt ibland också! :)
Stort grattis till er båda och hoppas att ni kommer att trivas riktigt bra i era trygga anställningar!

Fröken K sa...

Tack tack. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails