fredag 1 oktober 2010

Inspiration


Jag har drabbats av någonting som jag ofta drabbas av. Fullständig desperation av att göra vad som helst. Denna desperation kommer vanligtvis samtidigt som min knopp och kropp beordrar mig att det är dags att infinna sig i helgen och att slappna av långt ner i soffan. Dålig kombination.
Det som går igenom mitt huvud är alla bloggar jag läser, alla människor jag mött och möter samt min egen inspirationskrets, dvs familj och vänner. Jag önskar att jag kunde vara duktig på att göra någonting som kanske kan bli en framtida inkomstbringande hobby, inte nödvändigtvis enda inkomsten. Men om jag kunde göra någonting som gladde mig och andra och därmed tjäna några kronor till att göra ännu fler folk glada, så kanske min desperation skulle försvinna. Jag vill också ha tävlingar i min blogg. Jag har aldrig haft mer än sex kommentarer i samma inlägg. Jag vill dela något med allmänheten. Jag vill hjälpa. Jag vill visa och informera och bidra. Såsom alla andra bloggar jag läser gör.

Men denna blogg är det som jag tänkte på när jag startade den. Det ska vara en blogg där folk kan komma och läsa, för att sedan lämna datorn och känna sig en smula bättre.
"Jag är i alla fall smartare/bättre/smalare/roligare/mer intressant/rensligare/snällare/snyggare än fröken K."

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vad hindrar dig från att anordna en tävling? Någon av dina sex kommenterande läsare kommer bli lycklig av vinsten. :) Belöna och uppskatta dina läsare, precis som jag uppskattar din blogg!

Jag har tänkt att själv ha en tävling för mina 5-7 läsare jag har varje dag. Och förhoppningsvis så lockar man fler läsare om man har en tävling ;) Eller?

Ha en trevlig lördag :)

Fröken K sa...

Ja, det har du rätt i Camilla. Var är din blogg? den vill jag gärna läsa. Ha en fin helg du också.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails