fredag 26 mars 2010

Kläderna gör... kvinnan?


Eftersom detta är en blogg om absolut ingenting, så vill jag gärna få med en bild i varje inlägg. Det börjar dock bli svårt, då jag har bilder av andra människor, men inte så många på mig själv, och eftersom man inte får publicera en bild utan medgivande så sitter jag i en tråkig situation. Jag har så många fina och roliga bilder på folk, men det känns dumt att ringa och fråga om jag får blogga om dem. Därför blir det inte många andra bilder än de på mig, så det får vi leva med.

Jag har en fråga. Jag har många frågor. Jag har ställt frågor här på bloggen som inte har blivit besvarade. Men jag ställer en ny fråga ändå.
Är det bara jag som har samma kläder på sig två dagar i rad? Då menar jag inte underkläder, utan tröja och byxor. När jag gick på gymnasiet så lade jag märke till att klasskamrater hade nya kläder på sig varje dag. Jag började fundera på detta, och ville gärna komma i nya kläder jag också, men varken budgeten eller tvättmaskinen tyckte att det var en bra idé. (Dessutom blir ju kläderna himla noppriga om man måste tvätta hela tiden.)
På mitt nuvarande jobb är det ganska viktigt att man ser hel och ren ut, men man måste inte komma i de finaste kläderna varje dag. Men jag ser på damerna att de har nya plagg för varje dag. Då får jag ångest. Varför gör de så? Är det för att de är svettiga och måste byta? Är det för att de har så mycket kläder i garderoben att de inte får plats om allt skulle vara rent, så de måste byta kläder ofta?
Jag ser och luktar alltid på mina kläder innan jag tar dem på för dag två. De luktar ingenting, de är inte smutsiga. Varför ska jag då inte kunna ha dem på?

Det var dagens fråga. Nu kan jag sluta tänka på det när jag sitter på bussen och våndas.

6 kommentarer:

Therese sa...

Ja du det kan man undra, själv tar jag på mig det som känns bekvämt för stunden oavsett om det har burits dagen innan.♥

Anonym sa...

Du är inte ensam om de. Jag har oxå samma kläder två dagar. Oftast ialla fall. Så länge dom är rena och inte luktar är de helt okej. Jag har inte råd med nya kläder eller att tvätta dom hela tiden. Jag har inte heller tid att tvätta i tid och otid. De blir ändå minst 4 maskiner i veckan och de räcker gott och väl. Kram

Camila Estrada sa...

Hejsan raring!

Först vill jag bara säga; vilka underbara bilder du tar! De du har på dina systrar är fantastiska. Nu har du rätt goa systrar oxå men ändå....=)

Men jag måste ju bara göra ett innlägg på det här med kläder.. Jag har inte samma kläder på mig två dagar irad utan "nya" varje dag, men jag tvättar dem inte efter varje gång. Utan det som är "rent" åker tillbaka in i garderoben och sedan åker de på nästa vecka eller så=)

Kram!!!

Fröken K sa...

Camila: Ja visst är de goa! Det blir aldrig dåliga bilder på de två så jag har hela datorn full med fantastiska bilder. Sen är de ju så snälla och ställer upp hela tiden också.
Det var ju en smart idé att lägga undan dem, annars blir de ju sååå noppriga om man måste tvätta dem hela tiden trots att de inte är smutsiga. Det ska jag ta med mig vidare, vilken inspiration du är!

Anonym sa...

Jag håller med. Men jag gör lite båda delarna, ibland har jag samma kläder två dagar i rad på jobbet- ibland lägger jag undan det jag haft en dag och använder när jag får lust igen. Det som hjälpt mig är också att de kläder jag har som favoriter föröker jag köpa lite flera av- t.ex. i lite olika färger. Men också i den färg jag gillar mest. Så slipper man tvätta ur kläderna så fort- eftersom man har lite fler att byta mellan. Då håller dem längre :)


/ Hanna

Anonym sa...

Äsch, det är väl bara att gå med de kläderna man vill hur länge som helst. Sköt dig själv och skit i andra!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails