tisdag 17 november 2009

Oh snap!


Förra helgen hade jag äran att få vara med på födelsedagsfest. Det var första gången jag skulle vara från min son under en hel kväll. Det var även första gången på två år som jag skulle dricka alkohol. Visst, jag har tagit en klunk eller två av vin och öl, men alltid suttit nervös dagen efter och undrat hur full min son blir.
Det var förfest först, som det brukar vara. Jag ringde nog bara tre gånger för att höra hur det gick. Min sambo var helcool. Sedan gick vi på en pub och drack Captain Morgan och Cola, och då började nerverna slappna av. Jag sjöng och sittdansade och tog ett par snapshots med kompaktkameran.
Tyvärr är det så att jag är vänner med alltför snygga tjejer. Varenda bild jag är med på ser jag ut som en total loser. Det gör ju inte saken bättre för att damen längst till vänster är sminkös, och är vän med en frisör som fixade hennes hår på förfesten. Hon i mitten ser ut som en modell varje dag. Lyckost.
Men jag är så glad att jag fick vara med och frigöra lite spänningar, även om det inte räcker med en flaska vin eller en utekväll. Jag har kommit ett steg längre fram på vägen, och ser fram emot nästa kväll på dansgolvet.
Kvällens uttryck: Slappa da bass (från I love you man), och oh snap (eller oh no you didn´t med ett finger vevandes i luften).

<3

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails