måndag 16 november 2009

Jag vill jag vill


Jag såg film igår. Den fick mig inspirerad. Det är sällan jag är oinspirerad när jag stänger av TV:n med filmen fortfarande på linsen. Jag vill så mycket, men orkar så lite. Dessutom är det ont om tid, och pengar om nu det skulle ha betydelse.

Jag vill kunna baka och laga mat. Mest baka. Baka kakor och tårtor som gör folk så galna att de struntar i dieten.
Jag vill ha massor med gröna växter i mitt hem. Det ska kännas frodigt och lite djungelaktigt när man kliver innanför dörren. Men fräscht.
Jag vill kunna sy och sticka. Det ligger ett rosa garnnystan i fönsterkarmen och väntar på att bli stickat. Men jag kan inte sticka första vändan.
Jag vill kunna sminka mig. Jag vill ha en stor väska fullt med smink och nagellack så att jag kan matcha med mina tråkiga outfits.
Jag vill ha en fotografs öga. Och därmed ha vackra fotografier på väggarna, och en vernissage med bara mina bilder som folk blir inspirerade, glada och gråtfärdiga av.
Jag vill kunna dansa. Balett eller jazz, det spelar ingen roll. Breakdancing skulle vara skoj att lära sig.
Jag vill lukta kokos. Fråga mig inte varför. Jag är bara galen i kokoslukt på huden.
Jag vill kunna något som inte många andra kan. Jag vill inspirera andra till att vilja göra någonting bättre för världen. Jag vill göra skillnad!

Frågan är då: varför gör jag ingenting utav detta?
Det kan jag inte svara på. Ärligt talat. Jag är handlingslös. Allt rinner mig bara ur händerna.

2 kommentarer:

Elin sa...

ta med dig garnet när du kommer till Sverige, så stickar jag först vändan åt dig!

Fröken K sa...

Tack darling. :)
Du får lära mig hur man gör, annars måste jag nog flytta granne med dig. ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails