onsdag 25 november 2009

Julstämning


När vi ändå är inne på att prata om jul, så vill jag visa er mitt finaste julpynt. Detta är en sköldpaddetomte som min söta lillasyster gjorde till mig i skolan för några år sedan. Den har följt med ända sedan jag flyttade hemifrån, i princip, och huvudet har lossnar några gånger. Inte heller toppen på mössan är helt fräsch, det ska ju vara en vit tofs, inte svart.
Hur trasig och bränd av juleljus den må vara, så är det ändå min allra käraste julägodel. Det finns nog ingen i världen som skulle kunna komma på tanken att göra en sköldpadda med tomteluva, när uppgiften är att göra julpynt.
Vi är alltför lika hon och jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud så söt den var! Helt underbar! Va roligt att ha kvar något sånt. Förstår att du gillar den. Kram

Fröken K sa...

Ja, jag kommer bli ledsen den dagen jag inte hittar den i jullådan, för jag tänker inte kasta den iallafall. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails