onsdag 25 november 2009

Pling pling


Jag julpyntade igår. Sambo var snäll att ta upp jullådan från bilen, och jag satte genast igång. Förra året var jag så himla sugen på jul redan i oktober, detta år har jag faktiskt fortfarande ingen julstämning. Förra året vände jag uppochner på hela Moss i sökandet efter ett änglaspel, och jag fick ett i julklapp, men då var det för sent att njuta av det. Så jag bestämde mig att jag skulle vänta till julen 2009, och då få dubbel glädje av det, då mitt barn också fick se.
Duken har min mormor tråcklat av guldtråd. Jag har några saker från henne, och när jag ser på dem så blir jag nostalgisk, men vem blir inte det?
Nu ska jag njuta av mitt änglaspel fram tills jag åker hem till mor, plast och mina saknade systrar. Det är nämligen därför jag julpyntar nu, min sambo kommer inte göra det i helgen i alla fall.


Trevlig första advent! I förskott.

2 kommentarer:

FURNISH.etc inredningsblogg sa...

Åh vad mysigt att julpynta, jag tjuvstartade redan förra helgen, men ska fortsätta nu i helgen också. Sååå mysigt! Kram Emmy

Anonym sa...

Vilken härlig blogg jag ramlade in i! Har läst lite och gillar den verkligen. Hit kommer jag tillbaka. Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails