torsdag 5 november 2009

Inga antihistaminer här inte


Under bloggpausen har det hänt något mirakulöst! I alla fall för min del. Jag har varit allergisk mot praktiskt taget alla frukter sedan jag var typ tio år. Den enda frukt jag kunnat äta var apelsin, och det var inte alltid det gick bra det heller. Dessutom är ju apelsiner bara goda under vinterhalvåret.
Men igår tog jag mig i kragen och åt en halv banan då min son inte ville ha mer, och jag blev inte allergisk! Halleluja!
Så jag åt en till. Och en till.
Och idag har jag ätit en banan och siktar in mig på den halva som sonen inte ville ha efter lunchen. När jag blev gravid så skedde det något med min kropp. Det var inte bara en Emil i magen, men jag slutade vara allergisk mot katter och min astma blev avsevärt mycket bättre. Graviditet är som världens bästa huskur.

Tänk dig att du velat äta en sak i typ 15 år men inte kunnat. Du kan lukta och äta sådant som bara innehåller essenser, men inte "the real deal". När du sedan äter det så smakar det himmelskt.
Bananer är det godaste som finns.

Hur många får man äta per dag?

5 kommentarer:

Karolin sa...

Det är ju alldeles fantastiskt!!!
Trivs ni i Oslo???

Fröken K sa...

Ja visst är det!
Jo vi trivs, men det är få folk vi känner. Blir nog bättre snart. :)

Caroline sa...

Grattis! Vad roligt! Slå till på en banana split när du ändå håller på! Och smoothie! Banan är gott.

Fröken K sa...

Ja guuuud så många smooties jag ska dricka. Jag ska ta igen för alla förlorade år. :)

Sara sa...

Åh! Jag är allerigsk mot pälsdjur och nu gav du mig hopp. Visste inte att det kunde försvinna, men jag får väl hoppas på att det löser sig för mig också i framtiden :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails