måndag 9 november 2009

F to the motherfucking O T O


Det finns dagar då jag inte har lust att göra någonting. Och det finns dagar då jag har lust att fotografera allting. Det som försvårar min lusta är att jag har ett barn att ta hand om. Hans behov går självklart först, och när jag ändå har kameran tillgänglig så blir det mycket bilder på honom. Det betyder att jag inte lär mig något nytt, för att jag inte försöker. Jag har inte tid att sätta mig in i barnfotografering eftersom jag inte har tid att rigga upp lampor och sätta ungen på plats. Det får bli spontana bilder i lägenheten som inte har så mycket naturligt ljus. Nu låter det kanske som ursäkter, men eftersom jag inte har öga för detta med fotografering, så måste jag kanske lära mig först.
Jag vill ha modeller, jag vill ha mer ljus, jag vill ha stativ och fjärrutlösare. Jag vill så mycket, men det känns som om jag kastar bort tid på detta. Jag kommer aldrig bli en fotograf, så why bother?
Jag fotograferar för att ha något att sätta upp på väggen. Än så länge sitter det bara en bild uppe i lägenheten. Och den har inte ens jag tagit.

Bummer.

4 kommentarer:

Å sa...

Jag tycker inte du ska vara så hård mot dig själv. Jag tycker du tar jättefina bilder!

Fröken K sa...

Tack. :)

Car-o-line sa...

Den ena vattendroppen ser ut som en döskalle! Coolt! :D
Jag tycker också om dina bilder! Alla tror att det är en professionell fotograf som tagit de bilder du tog på bröllopet! :D Kramar!!!

Fröken K sa...

Wow, det såg jag inte. Tack för att du fick mig att se. Undrar om det betyder något?
Det var en jättekomplimang. Hur ska jag lyckas ta åt mig av den? :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails