lördag 7 november 2009

Avtryckarfingret ler

Jag har fotograferat igen. Denna gång var vi ute hos mina svärföräldrar och plåtade. Vi hade begränsat med tid då solen gick ner kl 16.26 och modellen inte klev innanför dörren förrän kl var närmare solnedgång. Det var inte hennes fel, jag skyller på vinterhalvåret.
Resultatet blev inte så bra utomhus som jag hoppats, men lite bättre inomhus även om det var kolmörkt ute. Jag fick improvisera med lampor från husets alla hörn, men ljuset var inte perfekt ändå.
Modellen hade med sig sin son, som inte vill bli fotograferad, men som inte kunde hålla sig borta tillslut. Vi hade jätteroligt, som vanligt. Jag längtar tills nästa gång. Har fått tips från en fotograf på vad man ska och inte ska göra, så jag ska skärpa mig och ser fram emot ett lite bättre resultat nästa gång.


2 kommentarer:

Hanna sa...

ser fram mot nästa gång! Får se om det kan bli nått när jag har många dagar ledigt sammanhängande...om vi ska ta bilderna utomhus och jag ska lyckas komma innan skymningen;).

Men SÅ dåligt blev det väl inte denna gången heller va? Jag tycker det blev många fina!

Fröken K sa...

Ja, hehe. Det är svårt att ta bilder inomhus när man inte har studioljus då.

Jo, de blev bra, men ljuset var inte så bra, därför blev dem svartvita och lite lustiga färger.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails