onsdag 2 september 2009

Snälla Gud, eller tomten med för den delen?


Detta är min utsikt nuförtiden. Jag gör inte så mycket mer än att ligga på golvet med min son och krypa runt med honom.
Vi har varit och sett på lägenheter i Oslo idag. En låg på Kværner, det vill säga ganska långt från staden, med endast buss som transportmedel in i smeten. Snedtak i vardagsrummet, så man inte kan ha höga möbler där. Den andra låg på St. Hanshaugen, och är så centralt att man nästan bor granne med kungen. Nu överdriver jag, men jag ser inget fel i den lägenheten över huvud taget. Den är mer central, billigare och större. Hur kan den vara fel?
Lägenheten ligger inte ute till allmänheten heller, så vi ska ringa på den imorgon, och jag ber nästan till Gud att vi får den. Det skulle knyta upp många knutar i min mage. Vi behöver inte bil, så då blir det mer pengar över av lönen.

Det kommer att bli svårt att somna inatt.

2 kommentarer:

Beckymams sa...

Oi, bli dåkk kanskje oslo-boera? Så arti da!
Da må vi få dratt me dæg å Emil på treff ja ;)

Fröken K sa...

Ja, vi får håpe på det. Hvis vi får en leilighet som passer oss.
Ja, da må vi være med på treff. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails