tisdag 29 september 2009

Samlarmani


Det mesta är nu nedpackat. Det tog faktiskt inte så lång tid som jag trodde, men det är förmodligen för att halva våra liv ligger redan nedpackat i boden. Vi packade bort våra liv för några månader sedan för att ha visning. Vi bestämde oss för att ha det liggande kvar, eftersom vi i alla fall skulle flytta. Det är ju skönt att ha alla böcker och fotoalbum redan nedpackade, men jag har verkligen saknat dem.
Jag har allt för mycket porslin och glas och skålar. Ändå känner jag att det inte är komplett ännu. Jag samlar ju på en servis som jag ska göra mig av med för att börja på en annan servis. Sedan vill jag ju samla på en kaffeservis också.
De blåa skålarna på bilden köpte jag när jag bodde i Göteborg för 10 kr styck. De är helt fantastiska att äta soppa och nudlar i, men jag har lust att bara kasta dem in i en bergvägg, så trött är jag på dem. Det var en blå period.
Kakformarna har jag ärvt av min mormor. Hon gjorde goda kakor, och jag hade gärna gjort dem lika goda, men jag har ännu inte använt dem. Det får jag ta tag i, annars är jag rädd att jag måste göra mig av med dem.
Jag vill inte att saker ska äga mig, men den samlare som jag är så är jag nog redan ägd. Jag älskar att ha många saker av en sort. Då känner jag mig som en stolt tupp.


Listor och att samla på saker, det är jag bra på.

1 kommentar:

Beckymams sa...

Kjenne t d der me samlinga av ting som e fin å man vil bruk, men som ikke bli brukt. Men de kakeforman får du brukt my når Emil bli større, å du ska lage kaka å sånn t bursdaga å jul ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails