onsdag 30 september 2009

Flitig myra?


Jag satt och funderade över varför i hela friden jag hade spänningshuvudvärk för. Det gör ont i käkarna och i hela pannan, typiskt spänningshuvudvärk, i alla fall för min del.
Så kom jag på allt jag har hunnit med idag.
Morgonen var kaos. Emil ville inte sova, han bara gnällde och ville vara i min famn samtidigt som han ville ta på allt som flög förbi honom när jag kutade runt med honom i mina armar. Det är svårt att hålla i ett barn som inte vill vara stilla. Så jag fick göra mig i ordning snabbt och sedan ta med honom ut. Då somnade han i bussen, sov medan jag pratade med gamla kollegor på jobbet, men vaknade lagom till min uppsägning. Sen gick vi till Skattekontoret och skulle anmäla flytt, men jag hade inte adressen i huvudet så jag fick ta med mig blanketten hem, men måste tillbaka imorgon för de ska ha ID när man lämnar in sådana uppgifter. Samma sak hände på posten där jag skulle anmäla adressändring och samtidigt säga upp mitt konto på PostBanken. Jag använder det inte längre, och det står bara och kostar pengar. Men då skulle jag bli tvungen att lämna in mitt enda norska ID, så jag måste behålla det tills jag får skaffat mig ett vanligt norskt ID.
Sen väntade jag på en buss som inte skulle åt mitt hål, men som (ibland) går åt det hållet jag ska åt. Så jag fick vänta ännu längre. Emil somnade när jag kom in i bussen, men vaknade när jag klev ur.
Matdags för gossen. Sedan åkte jag till ett alldeles för fullt Rema 1000 och handlade middag, åkte hem och lagade maten, åt och mös i fem minuter med mina pojkar innan jag fick åka iväg igen för att lämna lite urväxta kläder från Emil till en kollega.
Sedan hem, få ungen till att sova och sedan slappna av.

Då kom huvudvärken.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails