onsdag 13 december 2006

5 euro

Eftersom jag har fått såå många förfrågningar (läs: noll) om hur mitt julbord artade sig så tänkte jag ägna ett inlägg åt just fredagskvällen med mina kollegor.

Hela dagen var körd från början, för att jag visste att det skulle vankas gratis mat, alkohol och dans senare. De fast anställda hade storstädning och sprang runt i korridorerna med papper och sopsäckar. Jag försökte koncentrera mig på mitt jobb och min dataskärm, men efter ca tio minuters jobb flackade blicken och jag satt och tänkte på vad vi skulle göra under kvällen.
Så höll hela dagen på tills klockan blev 16.00. Jag rusade ur kontorsstolen och sprang ner till butiken på hörnan och köpte två öl. Notera att de två ölen kostade 64 kr. Stöld!
Alla skulle såklart sminka sig samtidigt, men på något sätt hann jag före alla andra och sjönk ner i soffan med en kall öl och en "hård" arbetsdag bakom mig.

Klockan 18.00 gick vi till den omtalade tapasrestaurangen för lite mat. Utsökt mat, helt okej personal och tre glas vin alldeles gratis. Mumma.
När tal hade hållts och skålar utbringats, gick vi tillbaka till jobbet för kaffe och kaka samt underhållning. Där fanns ett liveband som rockade loss på både oldies och nya låtar. Jag dansade någon slags vals med en av de få männen som var närvarande, men höll mig helst till drickat. Hade jag gillat att bugga så hade jag lärt mig det i skolan.

Folk frossade i kakor och kaffe, vin, cigarrer och skönsång. Då hörde jag annan musik som kom från ett annat rum. Där var det danstävling! Jag satte upp mig som tävlande, och för att göra en skitlång historia kort - jag vann!

När paketet hade öppnats och jag hade fått applåder var det dags att visa gamlingarna var skåpet egentligen skulle stå. Vi dansade till macarena och YMCA. Jag lärde dem som ville lära sig dansen. Detta gjorde jag med en promille som jag inte hade räknat med att erhålla när jag tog den första klunken vin.

Sedan gick jag hem och grät mig till sömns.

3 kommentarer:

Å sa...

Men min kära blogfrände. Du måste börja prata med någon om detta! Det är inte ok att må sådär!

Mette sa...

Du skriver så otroligt bra!! Vet du att du kan pinga på Nyligen.se när du har skrivit så att du får läsare? Det du skriver vill fler läsa!

Fröken K sa...

jo, jag gör det, men det är ändå ingen som läser. :/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails