onsdag 8 november 2006

Weekends rule

Helgen har varit underbar. Vi tog en tur i vår nya bil tillsammans med E, E & R till vår framtida hemstad och hälsade på T´s bror V och hans fru L, samt S, M & J. Där hade vi kvalitetstid till tusen. Vi pratade, åt god mat och pratade om bebisar och till bebisar. Lille J har återhämtat sig från operationerna och börjar bli en stooor pojke. Han demonsterade hur han spenderade kvällarna med varma bad innan läggdags och så fick jag honom att somna sött i min famn.

På söndagen fick vi ett uppdrag, att åka och ta upp vår båt som låg under vatten nere vid sommartugan. E och T hjälptes åt medan jag knäppte kort som en galning med deras nya kamera. Min kamera ligger i säkert förvar hemma hos mor. Jag saknar den, men E var snäll nog att låna ut sin kamera till mig så jag inte fick abstinens. Vår nya bil är underbar att åka i, den brummar inte som den gamla bilen och alla vill åka med i den. En söndagstur till Sverige och Svinesund var nog för att jag inte skulle få min vanliga söndagsabstinens.

Så blir det måndag igen och allt är som vanligt. Jag fick höra av chefen på jobbet idag att det finns plats för mer jobb för en av vikarierna. Det är jag och en till vikarie som är intresserade av den platsen. Självklart kommer hon få den, för hon har utbildning (fast inte inom det här yrket) och dessutom är hon norsk. Jag och mitt dåliga självförtroende fick en tung dag idag när jag tänkte på hur glad hon kommer bli när hon dansar ut från intervjuen och jag inte ens har fått chansen att visa vad jag går för. Suck.
Men jag ska fan inte ge mig!
(Jag behöver bara lite tips...)

2 kommentarer:

Å sa...

Jag har massa tips! När är intervjun?

Fröken K sa...

oh, den är nästa vecka någon gång. vet inte riktigt vilken dag dock. :(
ge mig tips!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails