onsdag 1 november 2006

Efterlysning

Internet är ju det allra bästa sättet att få reda på fakta nuförtiden, så varför inte börja släktforska lite smått. De som läser min blog vet redan vem jag är så.

Jag har släkt i Norge, min morfar är norsk och är född i Brønnøysund. Han kommer från en familj med nio barn. Morfar flyttade till Sverige i 20-årsåldern och gifte sig. Han behöll sitt efternamn, Skogmo. Jag hette Skogmo, tills min mor gifte sig och ville att jag skulle ha samma efterman som mina halvsystrar. Jag bytte med glädje, eftersom ingen kunde stava till Skogmo. Nu ångrar jag mig.

Anyhow... Jag har inte alla uppgifter för tillfället, men i ett senare tillfälle ska jag skriva in alla namn på mina släktingar som jag kan, så att någon kanske läser det en vacker dag och kan berätta mer.

En dag ska jag åka upp till Brønnøysund och se var morfar växte upp. Han sade alltid att de åt fisk hela tiden och att det var trångt i deras lilla hus. Kan jag förstå, med åtta syskon (varav en heter Odd, de andra har jag glömt namnet på).

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails