onsdag 1 november 2006

Bleu bleu buhu

Min älskling ringde mig på jobbet idag och berättade att vi hade fått lånet på bilen som vi såg på förra veckan. Jag kunde höra att det var bra nyheter genom att bara höra honom säga "hej". Då visste jag med en gång. Så på fredag kör vi i en jätteblå bil till Sverige. Fast jag tror vi stannar hemma ändå. Jag vill inte åka i det här ovädret. Mor sade att det var hemska väderförhållanden mellan gränsen och hemma i mammas soffa. Vi ska studera väderleksrapporterna och bestämma oss under fredagen. Annars får jag och min babe bara stanna hemma och titta på det blåa åbäket genom fönstret så ingen snor den här bilen också.

Igår var jag inne en liten sväng på Oslo City, ett fyra våningars köpcentrum fullproppat med butiker. Just när jag kom ut från Lindex så såg jag hur en vakt flög över en jättestor kille som tydligen hade försökt sno med sig några kameror från en butik. Hela Oslo vände sig om och stirrade på tumultet. Jag som alltid trott att storstadsmänniskor var vana med sådana händelser. Jag var förmodligen den enda som vände mig om och gick in i värmen igen, medan gamla käringar blandades med fjortisar för att få se vad som hände sedan. Väl inne hittade jag nada, så jag åkte hem och hade tråkigt istället.

Idag har jag nästan inte tänkt på barn alls. Jag har mest tänkt på min kamera och alla bilder som jag ska ta med den när jag äntligen har den i mina händer igen. Då ska jag ta bilder på lille J och på mina vänners växande magar.

Jag tror jag behöver gå en självdiciplinskurs.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails