fredag 13 oktober 2006

Olycka

Så har det blivit dags för fredag den 13:e. Eller skriver man 13:de? Hursomhelst, denna olycksdag brukar forma sig ganska bra för mig. Jag har enorm otur dagen före eller dagen efter, vanligtvis.
Min dag startade med iskallt vatten, en säkring hade gått (det var därför tvättmaskinen inte fungerade) och jag hade inte tid att ordna upp det så jag fick vackert duscha fort som faan. Jobbdagen gick ganska bra ända tills alla 30 skadebehandlare helt plötsligt, helt oförberett reste sig ur sina stolar och sprang ut från byggnaden med sina väskor och in i en buss som skulle till Arvika. Jag fick reda på det av en vikarie som inte skulle med. Vem hade frågat mig? Snyft.
Så där satt jag i två dryga timmar och väntade på att klockan skulle bli fyra så jag också fick springa ut och vara fri.
Gick på Oslo City med E och hittade till min (och säkert hennes också) stora förvåning ett par svarta jeans som satt som smäck!
Så avlutningsvis har det nog inte varit en sådan dum dag trots allt.

När jag berättade för en av skadebehandlarna att det var fredag den 13:e så ryckte han på axlarna, och jag sade att jag kanske skulle ha stannat hemma. "De fleste ulykker skjer i hjemmet..." sade han. Det borde han ju veta, han jobbar ju faktiskt på ett försäkringsbolag.

Happy fucking friday!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails