tisdag 17 oktober 2006

Det gör ont

Idag höll jag på att börja gråta framför chefen. Vet inte om det hade att göra med mina outhärdliga smärtor, min ständiga frånvaro på jobbet eller alla konstiga mediciner jag ska ta. Han bara log och sade att jag skulle gå hem och komma under dynan som man så fint uttrycker det här i Norge.
Igår hittade jag en soffa på IKEA som jag köpte med hem. En lite röd hård soffa. Min sambo och jag kom överens att vi skulle kasta den när vi köpt oss en lägenhet som är dubbelt så stor som den vi bor i nu. Och med alla planer som vi har som verkar gå i stöpet förr eller senare så tar det förhoppningsvis inte så lång tid innan vi flyttar. Missförstå mig rätt, Oslo är den bästa stad jag bott i, men det är lite för dyrt för att jag ska kunna trivas så bra som jag planerat.
Dessutom har jag för lite vänner här. Det blir bättre i den andra staden, där det finns släktingar och vänner till min sambo. Jag får bara följa med strömmen.

Någon/något hade bajsat i vår trapp igår. En hund eller en människa? Hursomhelst så luktade det fruktansvärt. Bajs, kräks och fisk i en osalig kombination. Efter ett dygn hade någon torkat upp det, och då luktade det bajs, kräks, fisk OCH grönsåpa.

Nu, fly till soffan för mer håglöst tevetittande.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails