söndag 24 september 2006

Trubbel

Här sitter jag och gråter över att vår nya tvättmaskin har gått sönder. Vi köpte den förra fredagen med mycket möda. För att göra en lång historia kort så tog vi en maxitaxi hem med tvättmaskinen under armen.
Nu skulle jag vara så duktig och sätta på en tvätt innan jag gick ut och tog de där tio tusen jävla stegen, men när jag skulle starta tvättmaskinen så började en errorkod att lysa. E01 står det på displayet. Så här står det i bruksanvisningen: Vaskemaskinen er ute av drift - lokket er ikke lukket ordentlig. Løsning: lukk lokket.
Vilket lock? Locket till trummhinnan där man slänger in kläderna? Det har jag redan gjort. Sedan gick det inte att få upp det förbannade locket igen. Jag har tryckt och bänt och dragit utan att få den där jävla errorkoden att sluka blinka. Till slut satte jag mig ner på golvet och började gråta. Jag är trött på att det kommer små små motgångar hela tiden. Kameran, tvättmaskinen, CSN, lån på banken, sjukdomar, bredbandet/TV:n som slutar fungera, falska brandalarm. Det går inte en enda dag utan att jag bli ledsen eller uppretad över något. Kanske jag är en sådan människa som överreagerar hela tiden (högst troligt).
Nu har jag definitivt ingen lust att gå ut och hurta. Halva dagen har ju gått nu och snart är det dags att gå och lägga sig så att man kan gå på jobbet och låtsas vara glad och så där jävla norrbaggehurtig.
Sur. Skikkelig sur.

1 kommentar:

Anonym sa...

äntligen skriver hon igen. synd bara att det inte var något roligare... som att allt bara flyter på och är grejhöjta. hoppas att det bara var något tillfälligt.
lycka till med dina 10 000 steg. låter väldigt hurtigt minsann, o nyttigt. ;)
ses på fredag!!! kramar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails