söndag 24 september 2006

Recap

Jag fick besök från mitt gamla hemland förra veckan. Vi betedde oss som turister, men kanske inte lika mycket som vi hade planerat och hoppats på. Tröttheten tog överhanden och vi bestämde oss för att gå på museum någon annan gång. Däremot så besökte vi Vigelandsparken. Gustav Vigeland har gjort 212 skulpturer med närmare 600 figurer i olika material. Vi stannade vid nästan varje figur och tittade en liten stund. C tog kort med sin kamera och jag poserade. Min kamera som jag hade längtat efter var såklart knäpp igen. Jag hade fått en helt ny kamera, men när jag försökte ta kort med den så stod det ERROR över hela skärmen. Typiskt min otur. Så det var C som stod för fotograferingen. Här är ett kort på en vakt utanför slottet.

Jag har fått förlängt jobb till 22 november. Det verkar som om de tycker att jag jobbar bra. Det enda som snurrar i mitt huvud när jag börjar bli trött på eftermiddagarna är att chefen riktigt betonade att jag skulle jobba m i n s t lika bra nu när jag fick stanna längre. Dessutom har jag gått med i en tävling, 10 000 steg varje dag - tävlingen. Så nu måste jag och mitt lag gå minst 10 000 steg varje dag i jag vet inte hur många veckor. Det blir bara drygt fem kilometer, men när man har ett sådant stillasittande jobb som jag har så är det svårt att komma upp i sådana mängder. Hela dagen försvinner ju med några tusen steg och så är det över 5 000 steg kvar när man ska hem. Då är det bara att gå hela vägen hem.
Nu ska jag trycka i mig lite gröt och sedan gå ut och gå i några timmar så jag kan få tio jävla tusen steg någon gång.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails