lördag 6 maj 2006

Många kilometer

Grillfest utan att grilla kan gå bra. Men när man går till festen och sedan kommer och det verkligen inte är någon man känner, ja då kan det kanske kännas lite trögt. S och M kom iallafall. De satt på vår filt och underhöll mig lite. Folk bubblade och pratade massor med de sina och jag satt mest och bara tittade på folk. Sedan fick M ont i magen och åkte hem med S. Då ville jag bara bort. Pratade lite om Norge vs. Sverige med en av min älsklings gamla kompisar. Han berättade att två av Sveriges landskap, Jämtland och Härjedalen, tydligen har tillhört Norge en gång i tiden. Det visste jag inte. Det är information jag aldrig fått eller så har det gått ut genom örat fortare än det kom in.
Tillslut skulle födelsedagsbarnet gå och det blev lite kallare så jag och T bestämde oss för att gå. Då ringer en vän som T inte sett på några år så vi gick tillbaka upp igen. Låt mig tillägga att när man har lite alkohol i kroppen så är det alltid jobbigare att gå i uppförsbackar. Det pirrar i mina ben och armar när jag får i mig alkohol. Lustigt. Väl uppe så satte vi oss ner och jag blev presenterad för A. Han hade med sig en vän - A - som jag spenderade resten av kvällen att prata med. Vi pratade om Rudolf Steiner, Massive Attack och knark. Och det var så roligt. Jag har inte pratat med någon så öppet och hjärtligt på väldigt länge. I alla fall inte i Norge.
Vi gick fel väg hem och kom innanför dörren vid halv fyra. Då stupade jag i säng.

Idag blir det TV. Vi har inga pengar denna vecka eftersom jag inte jobbade under påsken och då straffar det sig i efterhand. Så jag har inte ens nåt gott att äta. Kanske lika bra det, jag vill bli smal någon gång. Bla bla bla.
Sorry för ett tråkigt och purilt bloginlägg. Orka tuta gasa...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails