tisdag 2 maj 2006

Mat i alla hörn

Kvalitetstid. Något jag tror att jag alltid kommer tycka om. När jag jobbade i kassan i sportbutiken fick jag kvalitetstid med kunderna emellanåt. Eftersom jag bara var vikarie så fick jag väl inte riktigt veta allt om kassan så när det kom något jag inte visste hur jag skulle göra, så skickade jag efter en som kunde hjälpa mig. Då blev det några stillastående sekunder eller minuter tillsammans med kunderna. Ibland var de trevliga, ibland var de svin. Det är det här som är kvalitetstid, sade jag. Att man kan stanna upp och andas lite i stressen. Så kunde jag köra på i fem timmar till.
En annan stund med kvalitetstid var i förrgår. Min älsklings familj var samlad hemma hos B och P-O och vi lagade kycklinggryta tillsammans och åt med god aptit. Sedan blev det glass med varma björnbär. B tyckte vi skulle göra björnbären till tradition.
Igår samlades några av familjens medlemmar och åt av min spaghetti och köttfärssås. Älsklings syster M ville ha mjölk i köttfärssåsen och vips, så hade hon tagit över hela matlagningen. Jag drömde i natt att vi bråkade hon och jag. Efterrätten blev iallafall en snabbt hopvispad tårta fullt med massa frukter som jag inte tål.
Efter maten skulle M med sina två barn S och Q åka hem på en gång, men jag hann med en liten photosession med dem. De söta små barnen ville se ut som spöken och zombies på bilderna och efter varje bild sprang de fram till mig och ville se hur det blev. Varje kort skrattade de hjärtligt åt.
Jag satt och funderade på om jag skulle satsa på att göra en sån där scrapbooklook och ge bort när folk fyller år. Ett handgjort kort med sig själv på är väl roligare än att få ett där det är ett uttjatat gammalt skämt på? Då förstås behöver jag tips och råd...?

Försov mig idag, var superpigg kockan sju men somnade ändå och nu har jag suttit i telefonkö i en timme minst för att få tag i postbanken och beställa nätbank. Så ska jag gå och få mig ett jobb för dagen också.

På torsdag ska vi kasta allt skräp! Och så får vi varsin öl av styrelsen om vi följer med den på en krogrunda. Heja Norge!

1 kommentar:

peu à peu sa...

Jamen självklart får du länka till min blogg. Så länkar jag till din. Symmetri. Vackert!

I "åka till London" inbegrips också att titta på en pokerturnering och sedan producera 4 sidor fantastiskt material till en tidning. Vill du ändå byta?

Snyta småbarn är nog i och för sig inte min påse chips. Ibland blir jag dock rätt trött på det jag gör. Vad jag än gör. Fast det gäller säkert alla.

Ha det fint!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails