måndag 1 maj 2006

Tjejsnack v. 18

Kvinnofrågor:

1. Har du någon gång känt dig diskriminerad p.g.a. ditt kön? - Nja det som egentligen är diskriminerande är ju att kvinnor ses som objekt om de går ut för att ha roligt. Vissa män verkar tro att bara för att man är trevlig så vill man knulla.
2. Isåfall, gjorde du något åt det, anmälde t.ex.? - Nej, men man kan ju bita ifrån utan att få en anmälan själv.
3. Finns det en kvinnojour på den ort där du bor? - Oj, det vet jag inte. Det lär det ju göra. Oslo är stort.
4. Är sex timmars arbetsdag viktigast för män eller kvinnor? - Sex timmars arbetsdag? När missade jag det? Det är väl upp till var och en hur mycket eller lite de vill jobba.
5. Bör föräldrar dela på föräldraledigheten? - Det är väl något man kommer överens om, om man kan. Min vän S ska vara hemma med sin lille J när han kommer till världen, och mor M ska fortsätta studera. Det är bäst ekonomiskt har de kommit fram till. Så det är väl hur man vill kan jag tänka mig.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails