lördag 28 maj 2011

Länkkärlek


Jag vill passa på att tipsa om några finfina bloggar som jag läser så fort de har gjort ett nytt blogginlägg.

Stine Elise är en norsk dam med en underbart söt dotter som är lika gammal som min son. Vi "träffades" på ett babyforum och jag följer hennes minsta bloggsteg. Hon är fantastiskt duktig på att fotografera allt som kommer framför hennes ögon helt enkelt. Vad hon än fotograferar blir otroliga bilder. Låt inte det norska språket hindra er. Ta en titt och beundra hennes liv.

Anna Ritar är en blogg med härliga färgglada målningar (eller teckningar kanske det heter?) gjorda av en dundersöt tjej som heter just Anna. Hon är kär i Emil och ska gifta sig snart. Hon målar av kändisar och folk som vill ha ett fantastiskt porträtt, och om jag skulle få välja en superkraft så skulle det vara att måla som henne. Hon är också en riktig hejare på att tatuera. Det vore väl något? Vem vet, jag kanske har länkat dig till din framtida tatuering?

Hverdagseventyr är också en norsk blogg gjord av en helt fantastiskt målmedveten dam. Hon har varit med i norska Farmen, öppnat en internetbutik med massa fina vintagekläder och fotografier som är urtjusiga. Hon har ett riktigt äventyr varje dag och ser till att dela med sig till oss andra gråa möss. Om jag var cool nog skulle jag kräva att få vara bästis med henne, för då skulle jag nog också uppfatta små glädjen som äventyr och bli världens gladaste människa.

Sist men inte mist kommer Tegnehanne. Jag skrattar så jag gråter när jag läser hennes teckningar. Hon skriver visserligen på norska, men jag lovar dig att det är så roligt att du tillslut kommer att lägga till henne på bloglovin' medan du torkar tårarna mellan skrattattackerna.

Lite länkkärlek från mig till er.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

från Hanna

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails