fredag 25 februari 2011

Vintersport


Jag bor i Norge. Det har jag gjort i snart sju år. Ännu har jag inte anammat allt av vad det innebär att vara norrman. Jag har knappt förstått att det är VM här i Oslo, men när alla norrmän på jobbet började klaga på att TV:n inte hade några signaler och att det började bli bråttom, så insåg jag att jag är mindre intresserad än vad jag först trodde.
Igår, när detta spektakel äntligen började så stod folk som förstenade framför apparaten, de kunde knappt jobba, och mina fina kollegor är arbetsamma människor som inte drar sig för att lägga i en högre växel.
Jag tittade lite smått, men återgick snabbt till mitt arbete. Jag är nog den person som är mest ointresserad av vintersport av alla här i Norden, och då fick jag alltid se på backhoppning varje gång jag var hemma hos morfar.
Nej, vintersport, eller sport på TV överhuvudtaget är inte min kopp te. Heller inte det som fotografiet ovan föreställer. Cheesecake med röd gelè. Norrmännen älskar detta. Nåja, de flesta i alla fall.

2 kommentarer:

Smulan sa...

Vi kan bilda klubb, sport...vad är det ? :o)

Samos har jag aldrig varit på.Men det är ju jätte bra, att gå dit och säga hur man vill ha det och hur mycket man vill lägga.Så slipper ni sitta och leta i evigheter.

Ha en bra fredag !

anna sa...

Ja, det hoppas jag med :D annars får photoshop skäll!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails