fredag 25 februari 2011

Äntligen


Aftonbladet
skriver om vändpunkten för den hemska vintern med ekonomiska hinder, magsjuka och kyla. Nu kan vi äntligen fokusera på det goda livet, njuta av guld och brons i VM och inte minst håva in pengar för att sätta dem på sparkonto istället för att bränna dem på elräkningar. Jag vet inte hur dyrt det är i Sverige med el, men vår räkning gick på drygt 4 000 kr i bara el. Det är säkert inte så mycket, men när man är van med ca 2 000 kr var tredje månad, så svider det i plånboken.
Själv ser jag fram emot att slippa våndas över magsjuka och den kalla luften som gör mina lungor mindre än en kattunges. För även om det mumsas blåbär ganska ofta i denna familj så blir vi sjuka ändå.
För att glädja folket ännu mer så är det bara sju veckor kvar till påsk och ledigheten! Jippi!

2 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Oh, visst är vi redo för VÅR!!! Gaah, jag orkar inte ens tänka på elräkningarna, det är alldeles på tok för dyrt! Och magsjukan... hua...

Tack snälla du för dina ord om bröllopsbilderna, vad glad jag blir!

Och vad gott det ser ut med blåbär!

Trevlig söndagkväll!

missM sa...

Ja nå går det virkelig mot vår :D Yeeee, og i dag er jeg for grønn som du ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails