tisdag 8 februari 2011

Vem är fröken K?


Här kommer (i brist på annat) tre saker ni inte visste om mig:

1. Jag går alltid runt i samma kläder hela dagen. När jag kommer hem från jobbet så sätter jag alltså inte på mig mys-kläder, utan går runt och nöter på arbetskläderna ifall det skulle komma någon och ringa på, kanske ett modereportage (fast vad skulle de göra hemma hos mig?), nån kändis eller viktig person. Jag är alltid beredd, alltid redo att se normal ut.

2. Jag väjer alltid först på trottoaren för andra människor när det inte finns plats. Jag flänger och far som en svettig idiot för att alla ska kunna gå rakt fram. Detta är något som ligger inbyggt hos mig, jag gör det automatiskt. Men när jag går med barnvagn så plöjer jag. Då njuter jag inombords. Mig först!

3. Jag har ett jättebra luktsinne. Jag minns också dofter, och kan placera dem i barndomsminnen. Ibland är det jobbigt att känna alla dofter, det gör inte bara att jag framkallar ljuva minnen, jag får också känna dofter som luktar lite mindre bra. Men just nu har jag varit täppt i näsan i flera veckor, så nu går jag på gatan som vilken annan person som helst.


Bilden är från helgens intag av äppelpaj hemma hos svärmor. Den var god den!

3 kommentarer:

Caroline sa...

Visserligen har jag VAB:at idag men har fortfarande jeans på mig. Det känns lite skumt, men bra på något sätt. Annars känns det som jag gått i mysbyxor varje ledig stund sedan graviditeten. Det där med lukterna visste jag iaf! Det kan vara lite freaky. Men mest är jag avis för jag inte kan skilja tvättmedel från riktiga blommor...

dagliga smulor sa...

Önskar att jag var duktigare på ditt nummer ett, men det är inte alltid det blir så. Har man jeans så är det ju mycket skönare att klä på sig ett par leggings tex. om man ska krypa upp i soffan å kolla på film.

Ha en fin kväll !!!

missM sa...

Så morro og søtte det var å lese disse tingene om deg :D Likte det!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails