lördag 19 februari 2011

Anonymitet


Idag är jag glad. Glad glad glad.
För jag är inte alltid ledsen, sur eller besviken på livet som det verkar som om de flesta tror att jag är. Jag är precis som alla andra, mina bra dagar väger upp för de dåliga dagarna. Sedan att jag väljer att basunera ut att jag har en dålig dag gör mig inte till en sämre människa.

Men jag kanske ska sluta skriva i min blogg och bara visa tråkiga fotografier. Min kreativitet dör lite varje gång folk väljer att tolka mig fel. Jag vill inte skriva för döva öron, men heller inte förlora vardagen med mig själv.

Idag är jag glad, så jag ska inte låta anonyma kommentarer gå in på mig. Jag ska bara pussas hela dagen med min sambo och min son. Wii.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så bra Karolina! Det var gott att höra! Den anonyma kommentaren var väl menad-, kanske ärlig- men menas gott- även om den kanske var lite taggig? sorry i så fall, inte alls meningen att såra dig eller feltolka dig. Men önskade bara att du ska va tacksam för allt det fina du har i ditt liv just nu, att du ska se det och va glad över det och njuta av det! okej? Jag menar att det vore ju väldigt synd om du skulle upptäcka det först när du verkligen upplever nått svårt i livet-? om du förstår? jag har inte skrivit alla anonyma kommentarer i ditt förra inlägg, men en av dem. Jag önskar dig allt gott, jag önskar dig det bästa. Men ja- när du skriver vissa saker ibland i din blogg kan det ju hända att man som utomstående ser på det från en annan vinkel än du själv upplevt det? eller hur? Och ja- kanske du borde skriva lite mindre personliga saker- i alla fall värna mer om ditt inre från internets värld? Det du skriver i bloggen kan ju faktiskt läsas av vem som helst- och om det är något som kanske är ganska privat om hur du har det, dina närmaste har det, hur ni upplever livet kanske det kan bli för sårbart att dela med omvärlden i vissa tillfällen?


Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails