söndag 23 januari 2011

Kalles kusin


Ibland har man tur.
Idag fick jag veta att jag vunnit en tävling hos Full fart med två barn, så snart kommer det fina saker hem till mig.
När jag surfade runt bland gratissaker såg jag på internet att det var en i Oslo som ville bli av med sin TV-bänk så han hade ställt ut den mitt i Oslo. Min sambo åkte och hämtade den, och nu har vi en jättefin TV-bänk att lägga alla våra DVD-filmer i.
När jag städade lite så hittade jag massor av gamla hemtentor och uppsatser från gymnasiet. Då hittade jag en uppsats som jag har efterlyst. Den vann jag nämligen ett pris med, men jag hittade den aldrig på internet.
Nu har jag läst den, och så himla bra var den inte. Men det var skoj att äntligen få läsa den igen.


Så idag känner jag mig som Alexander Lukas, ni vet. Kalle Ankas tursamma kusin.

10 kommentarer:

missM sa...

Ting som blir gitt bort på nett eller selges for en billig penge er genialt. Jeg benytter meg masse av finn.no :)

Caroline sa...

Vad roligt! :D Låter som en bra dag. Får man se en bild på tv-bänken? ;)

Pennylane sa...

Grattis =)

Mammabea sa...

Vilken härlig dag! Hoppas måndagen var lika lyckosam! =)

Fröken K sa...

Caroline: Ja, det kan hända. Om jag får tid att fotografera i ljuset. Det är så mörkt när jag kommer hem från jobb. :(
lane: Tack!
Mammabea: Ja, det var en skön dag. Måndag var ganska tvärtom, i sjukdomsväg. Barn sjuk, mamma sjuk men på jobbet. Usch för att jobba med feber. Hoppas din dag blev lika bra som min turdag.

Anonym sa...

Gratissaker suger. Fy, så äckligt!

Beatrix Mix sa...

Oj så mycket tur på en och samma dag! Du skulle köpt dig en lott också. :)

Prinsessanadia sa...

Ibland har man tur :) Tänk om det vore så jämt :P

hanna b sa...

sv: Det var en julklapp och jag tror hon köpten den på MIQUE. Men jag har nog sett den på Stockhome också. Den kostar 45 kr men blinkar jättefint. :)

Freja J.B. sa...

Jaa, eller hur! Musik är verkligen bäst! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails