torsdag 14 oktober 2010

Två år sedan


Så här såg jag ut för exakt två år sedan. Ovetandes, utan varken sömnbrist eller bristningar, med sonen i magen. Idag ser jag likadan ut, fast utan ungen i magen som putar ut. I stället är det massa gammal mat där. Usch, det låter äckligt, minsann.
Om jag skulle sagt till mitt två år yngre jag att jag inte skulle få sova en hel natt på över ett år, att jag skulle börja träna för att jag ville det, att jag skulle flytta till Oslo och jobba med försäkringar och att jag skulle hata att ha stökigt på soffbordet, så hade jag nog skrattat och tänkt: "Vilken tjock och konstig tant, hon vet inte vad hon pratar om."
Men tji fick jag.

Jag har förresten fått tilbaka mina fotografier från gamla datorn. Kärlek!

3 kommentarer:

Elin sa...

haha, det där känner jag igen...

Idag var två år sedan jag blev mamma! Det är sjukt vad länge sedan det känns som man var två i familjen och kunde ha sovmorgon till 11 utan problem, gå ner ett par kilo på en helg och lägga pengar på strunt.

Förresten, tack för ditt brev Karolina. Det värmde.
Kram

Julia sa...

Hej! Fin blogg! Hur tusan gör man så däringa fina bilder med rundade hörn? :) Trevlig helg/ Julia

Fröken K sa...

Grattis Elin til A två år. Det är svårt att föreställa sig hur livet var utan de små sniglarna nu, men ibland längtar man pyttelite tillbaka till de där sena kvällarna, de långa cafebesöken och en säng för sig själv.

Julia, jag har svarat i din fina blogg.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails