söndag 27 juni 2010

Efterlysning


Idag tog vi bilen hem tidigt från våra vänner då jag blev superallergisk över natten och bara var tvungen att komma ur huset med tax-hår. Väl hemma sov sonen och sambon två timmar medan jag trippade runt i lägenheten och bara ville att de skulle vakna så vi kunde gå ut och ha det skoj.
Vi gick då till loppmarknad som anordnas varje söndag i Birkelunden. Jag hittade inte något speciellt fint, jag hade tänkt komplettera en vas med en likadan vas, men så kom jag på att jag aldrig använder den vasen så då var det verkligen ingen nytta.
Då fick jag syn på dem! Sex stycken rosa glasassietter som hade exakt samma mönster som mina gröna som jag ärvt från mormor. Jag älskar dem, och kunde inte slita ögonen från dessa vackra saker. Jag var bara tvungen att ha dem, kosta vad det kosta vill! Nu kostade dem 40 kr styck, så det var inte jättejätteilla.
Men jag undrar vem som designat dem. Damen som sålde mig tallrikarna sade att det kanske var Hadeland, men min mormor hade ju sådana? Hade hon fått dem av morfars släkt då?
Detta är ett mysterium jag gärna lägger tid på, istället för att oroa mig för respektlösa människor och tjocka magar.
Hjälp mig gärna hitta var dessa vackra assietter kommer ifrån. Tack!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails