tisdag 12 januari 2010

Gratis fotografering från en ickefotograf


Syster modellar

Nu skriver jag det igen. Jag har ett finger som behöver få trycka av sig lite på en kamera. Jag har dessutom en plånbok som är tom, men både plånboken och jag vill lägga 980 kr på ett Canon EF 50mm f/1,8 II. Det spelar ingen roll om f/1,4 är bättre, jag kommer aldrig ha råd med ett dyrare objektiv, så då får jag väl arbeta med det jag har. Dessutom har jag fått fler tips på vad jag ska och inte ska göra när jag fotograferar porträtt, så jag är så sugen att ta allt jag har i huvudet och få det ut i luften, ut på fotopapper.
Om jag inte satt här i lägenheten utan medel att ta mig överallt så skulle jag erbjuda mig att åka varsomhelst för att få fotografera lite, men eftersom jag ännu inte fått något jobb så finns det ingenting som kan betala för en buss/tåg/spårvagns/tunnelbanebiljett.
Men är det någon som vill ställa upp och bli förnedrad en dag? Jag skulle så gärna vilja. Jag har ju ben att gå på...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så synd att det är så långt mellan oss och att jag inte har pengar så att vi kan ta oss närmare annars skulle jag gladeligen erbjuda dig både mig och min son som projekt/expriment. Kram

Felicitas sa...

Vi kanske skulle göra ett samarbete och ställa upp för varandra - både framför och bakom kameran?! :) Du står modell för mig och jag för dig. Så kan man prata bilder och foto på ett annat sätt än med "bara" en modell - få tips och idéer av varandra, gissar jag. :)

Felicitas sa...

Och nu insåg jag att du finns i Oslo..?! Kanske blir lite långt att åka.. :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails